De originele website van het Denver Art Museum straalde niet uit waar het museum voor stond en kwam niet overeen met de rest van de identiteit van het museum.
Bekijk de redesign!
Uit de reviews en de identiteit van de architectuur heb ik het volgende afgeleid:
Het ontwerp van het gebouw toont aan hoe innovatief het is en hoe het wordt gezien als een “elegant” museum. Daarom koos ik voor een modern en klassiek lettertype. Het minimalistische design met veel witruimte en een luchtige lay-out weerspiegelt de open architectuur van het gebouw zelf.
Het kleurenpalet is bewust licht gehouden, met subtiele accenten:
De combinatie van moderne typografie met een heldere, klassieke lay-out zorgt voor een perfecte mix die past bij zowel hedendaagse als klassieke collecties. De focus ligt op het verkopen van tickets, ondersteund door dynamische visuals en interactieve elementen die bezoekers betrekken bij het museum.
Het museum is een belangrijk cultureel punt voor Amerika (Native American, Western American en hedendaagse kunst), wat wordt versterkt door het innovatieve en gebruiksvriendelijke design.
Bekijk de wireframe!
De header schuift de rest van de website naar beneden. Hierdoor staat er gewoon “Welcome the the Denver ...”
Het belangrijkste element wordt maar deels getoond.
De openingsuren worden niet duidelijk meegedeeld.
De indexindicator is onduidelijk en de tekst is gecentreerd, waardoor het moeilijk leesbaar is.
Er is geen consistentie tussen de datum- en tijdnotatie.
Er is te veel hoogte en scrollwerk nodig voor onderwerpen die bij elkaar horen.
Leuke eigenschap, maar te veel informatie om in één oogopslag te scannen, en de “Load more”-knop maakt het alleen maar erger.
Nieuwsbrief en sociale media zijn belangrijk voor het bedrijf, maar staan helemaal in de footer.
Na het scrollen door de website heb je geen zin om terug naar boven te scrollen om een ticket te kopen in de header.
De belangrijkste verkooppunten (ticketverkoop) trekken direct de aandacht door het hoge contrast van de knop en de slagschaduw van de titel die het oog naar de knop leidt.
De kleur die aanduidt dat het museum open is, geeft een natuurlijker gevoel dat past bij Denver (Colorado), maar blijft toch modern door de typografie.
De video op de achtergrond verdonkert langzaam, waardoor de focus komt te liggen op wat belangrijk is.
Het grootste en belangrijkste element links wordt volledig getoond, en de andere elementen in de lijst tonen aan dat je kunt scrollen doordat ze slechts gedeeltelijk zichtbaar zijn.
We tonen het eerstvolgende element links om de gebruiker niet te overladen met afbeeldingen. Rechts staat een overzicht. De tijd en datum van de evenementen worden duidelijk en overzichtelijk weergegeven.
We zien ook dat we kunnen scrollen in het overzicht omdat “Nov 10” half is afgesneden.
Nu de gebruiker het concept van het overzichtsysteem begrijpt, gebruiken we het opnieuw maar omgedraaid voor wat variatie. Ook wordt specifieke informatie voor de “Creative Classes” duidelijker weergegeven.
De blogpreviews tonen nu de auteur en datum van publicatie. Er staan drie gegroepeerd om het minimalistisch en overzichtelijk te houden, met een “View blog”-knop onderaan voor wie meer wil lezen.
Veel elementen die rond het museum en de buurt gaan, zijn samengebracht. Dit maakt het overzichtelijker en vermindert de kans dat bezoekers afhaken door te veel scrollen of irrelevante informatie.
Het “Member”-gedeelte, dat ontbrak in de vorige drie elementen, heeft nu een eigen sectie gekregen waarin alle voordelen duidelijk worden weergegeven — omdat je ze anders toch niet zou lezen.
De socialmediaposts zijn geplaatst in een horizontale, scrollbare lijst. Ook zijn de socials, SCFD en nieuwsbrief erbij geplaatst zodat de pagina meer interessante inhoud bevat.
De footer is nu veel minimalistischer en houdt zich aan het grid van de rest van de website. De links hebben een natuurlijker blauw, vergelijkbaar met het groen.
De stijl is innovatief en modern, maar toch eenvoudig — zoals stad en natuur (de omgeving) — en deelt eigenschappen met hoe het museum wordt beschreven.