<- Terug

S.O.N.G

Wat is S.O.N.G?

S.O.N.G is een serie gebaseerd op een mythologisch verhaal, namelijk dat van de "Sirene", maar omgezet naar een andere tijdsgeest.

Hier heb ik een title sequence/introgeneriek gemaakt voor de serie die ik zelf verzonnen heb.

Wat houdt het verhaal van de Sirene in?

Sirenen zijn halfgoddinnen die met hun gezang en lichaam reizigers op zee lokten.

Doordat de reizigers de Sirene niet konden weerstaan, werden ze gelokt naar rotsen op zee, waardoor hun boot kapot ging.

De Sirene voedt zich dan met de levensenergie van de overleden reizigers.

De les hieruit is dat verleidingen je in gevaar kunnen brengen als je niet oplet.

Hoe vertaal ik dit naar een andere tijdsgeest?

S.O.N.G is een psychologische-horrorserie die zich afspeelt in Amerika en de ruimte tijdens de Koude Oorlog.

Het gaat over een onderzoeker die een groep astronauten leidt op een geheime missie.

De onderzoeker is geobsedeerd door een radarsignaal van een jaar geleden, dat heeft geleid tot de verdwijning van de vorige space crew, inclusief zijn vrouw.

Plots, na exact een jaar, verschijnt het signaal terug en neemt hij een groep astronauten mee op missie om het te onderzoeken.

Al snel ontdekken de onderzoekers dat hoe dichter ze komen, hoe vreemder en gevaarlijker de missie wordt.

Zal de groep durven doorzetten? Houdt ground control geheimen achter? Hoe komen ze hier onderuit?

Hoe heb ik dit gemaakt?

Ik heb dit gemaakt door eerst een concept te bedenken en uit te werken naar een paar geschreven afleveringen, want de title sequence draait rond het verhaal.

Na experimentatie in verschillende stijlen en soorten title sequences en grondig onderzoek en inspiratie, besloot ik een storyboard te maken.

In de title sequence worden gebeurtenissen verwerkt die een belangrijke rol spelen in de serie; de toon wordt gezet en de wereld wordt opgebouwd.

Ik heb dit vervolgens uitgewerkt in Unreal Engine 5 om mijn storyboard tot leven te brengen, verschillende renders gemaakt, en bewegende elementen en het zwart-wit-rood effect geprogrammeerd.

Daarna heb ik deze renders voor de shots in After Effects ingeladen om post-processing en typografie toe te voegen, die zeer goed past bij de sfeer.

Ook heb ik niet alleen visueel gewerkt, maar ook de audio samengesteld om een spannende opbouw te creƫren die meegroeit met de afleveringen van de serie.

Seth Van den Bossche